לאחרונה מתרחבת תופעה מדאיגה: מטפלים סיעודיים נוטשים את מטופליהם הצעירים כדי לעבור לטפל בקשישים ולהיות עצמאיים יותר.
עמותת אופק חזרה לחיים, המייצגת משפחות לאחר משבר רפואי והורים לילדים עם צרכים מיוחדים, דורשת תיקון חקיקתי בנוגע לאשרות של העובדים הזרים בסיעוד המגיעים לארץ על מנת לטפל בילדים נכים וחולים – אך עוזבים את המשפחות והמטופלים שעבורם הגיעו ארצה.

עמיעד טאוב, יו"ר העמותה והמשנה לראש עיריית מודיעין־מכבים־רעות, פנה בעניין לשרת הפנים איילת שקד. "המצב קשה במיוחד אצל אלפי משפחות לילדים קטנים עם מוגבלויות הזקוקים לסיוע רפואי וסיעודי", הוא מספר. "העובדים הזרים מגיעים לארץ ובמהירות רבה נוטשים את משפחות הילדים המטופלים ועוברים לטפל במבוגרים, שכן במרבית המקרים במשפחות של ילדים ההורים צעירים ומפקחים מקרוב על עבודת העובד הזר. בנוסף יש ילדים נוספים במשפחה, ה'מקשים על נוחות' חיי היומיום של העובדים הזרים. בפועל, תוך זמן קצר עוזבים מרבית העובדים הזרים את משפחות הילדים לטובת מבוגרים, והמשפחות נותרות חסרות אונים".

התיקון הנדרש הוא שמטפל יוכל לעבור בין מטופלים במהלך תקופת שהותו בארץ, אך לא יוכל לעבור ולטפל במבוגרים אם האשרה שקיבל תיועד לילדים בלבד. "כך נוכל למנוע את 'בריחת' המטפלים ונסייע לאלפי משפחות לילדים נכים הזקוקות לסיוע סיעודי כאוויר לנשימה", מסכם טאוב.