כנס חקיקה אוניברסלית עבור אנשים עם מוגבלויות התקיים היום באוניברסיטת בן גוריון.

כנס חקיקה אוניברסלית באוניברסיטת בן גוריון

עשרות הורים ואנשים עם מוגבלויות השתתפו היום בכנס תחת הכותרת :"חקיקה ראויה לילדים, אנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם".
הכנס נערך ביוזמת 'קואליציית הורים לילדים עם צרכים מיוחדים' ובשיתוף עם הורים לילדים עם מוגבלויות, אנשים עם מוגבלויות וארג
ונים השותפים למאבק לחקיקה אוניברסלית למען ילדים ומבוגרים עם מוגבלויות ובהם:"פורום הורים לילדים עם שיתוק מוחין", 'קול הזכויות', על"ה, 'צעדים קטנים', אס"י, 'תסמותק' ו"אופק ארגון חזרה לחיים".

את הכינוס ארגנה ד"ר ענת בן צבי מאוניברסיטת בן גוריון שלקחה חסות על האירוע והוא נפתח בדברי ברכה של פרופסור רבקה כרמי נשיאת אוניברסיטת בן גוריון.
את הכינוס פתחה עו"ד רויטל לן כהן מקואליציית ההורים שהציגה את המתרחש בתחום החקיקה ולאחר מכן נשא דברים רונן גיל ובהמשך הציגה יוליה בן משה מנכ"לית 'קול הזכויות' את שיטת המרחק הפתוח במסגרתה התקיים המפגש.

שולחנות עגולים

בהמשך התחלקו המשתתפים לשולחנות עגולים. שולחן עגול בתחום החקיקה לזכויות אדם עם מוגבלות הובילו גלי גובש ארי מקואליציית ההורים ורונן גיל מאס"י, את השולחן בנושא 'שירותים לאנשים עם צרכים' הובילה עו"ד רויטל לן כהן ושולחן בנושא 'תקשורת ולובינג' לקידום מאבקים ציבוריים הוביל עמיעד טאוב מארגון אופק לצד דנה דימנט ועילית שמואלי מקואליציית ההורים. בדיונים השתתפו כל הנוכחים ובסיום הדיונים הפרטניים נערך מפגש מסכם ובו חלוקת העבודה להמשך.

בסיכומו של הכינוס הוחלט על קיום מפגש נוסף לזיקוק רעיוני וחקיקתי ולקידום הכלים הפרקטיים שהועלו במפגש וכן לשיתוף כל המשתתפים בכינוס בפעילות הצפויה לצורך ביצוע שינוי חברתי נדרש.יצוין כי המדובר היה בכינוס ראשון בסדרת מפגשים הצפויה לקידום החקיקה בתחום.

עו"ד רויטל לן כהן
יוליה בן משה נושאת דברים

 

 

 

 

מימין: דנה דיאמנט, עמיעד טאוב, סולה ורונן גיל מאס"י ועו"ד ורויטל לן כהן
נשיאת אוניברסיטת בן גוריון פרופסור כרמי